L’Ajuntament instal·larà noves parades de bus per evitar aglomeracions

Cada dia, 7.000 autobusos interurbans entren i surten de Barcelona. La majoria ho fan aturant-se directament a la vorera, sense cap infraestructura (ni marquesina, ni bancs, ni indicació clara). La crisi de Rodalies dels darrers mesos ha fet que encara més veïns del Clot depenguin d’aquests serveis per anar a treballar o estudiar.

L’Ajuntament vol canviar això. Amb una inversió de 12 milions d’euros, el consistori ha presentat un pla per ordenar i millorar una vintena de punts de parada a tota la ciutat, entre ells, al Clot. Es preveu crear un nou punt entre la Sagrera i el Clot, a l’àmbit de la Meridiana, per descongestionar les parades actuals i apropar el servei als veïns.

Bancs, ombra i lavabos: més confort per als usuaris

Les millores inclouran bancs i cadires, zones d’ombra, paviment accessible i senyalització clara. En alguns punts, si l’espai ho permet, es podrien instal·lar guinguetes d’informació i fins i tot lavabos públics. L’objectiu és que esperar el bus deixi de ser una experiència incòmoda i caòtica.

El calendari preveu tenir tots els projectes redactats i aprovats entre el 2026 i el 2027, de manera que les obres es puguin executar el 2027 i el 2028. Mentrestant, el consistori treballa, de forma paral·lela, en grans estacions d’intercanvi de bus als accessos de la ciutat, en coordinació amb la Generalitat.

****

Fotografia principal | Ajuntament de Barcelona

NO T'ASSABENTIS L'ÚLTIM!

Subscriu-te a la newsletter mensual del Clotenc per als que estimen el seu barri.

No pateixis per l'spam! És una newsletter mensual

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Últimes notícies

Contacta'ns

redaccio@elclotenc.com

676464104

Últimes notícies

Associats a