Els Castellers de Barcelona volen batre el rècord del castell a més alçada del món a Suïssa

Els Castellers de Barcelona, la colla degana de la ciutat i una de les entitats amb més arrelament al barri, viatgen aquesta setmana a Suïssa amb un objectiu de pes: aixecar el castell a més altitud de la història. Ho intentaran aquest dijous 25 de juny al migdia a la Jungfraujoch, l’estació de tren més alta d’Europa (situada a 3.454 metres), on volen descarregar castells de 7 davant la glacera Aletsch, la més gran dels Alps i declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco.

Amb aquesta gesta, la colla del barri vol superar el rècord que ostenten des de fa un quart de segle els Bordegassos de Vilanova, que l’any 2000 van descarregar un pilar de 5 al cim de l’Aneto. Tot i que l’expedició arribarà a dalt gràcies a l’enginyeria ferroviària suïssa, els castellers s’hauran d’enfrontar a unes condicions gens habituals sota la pinya: el fred, la neu i la baixa pressió d’oxigen pròpia de l’alta muntanya.

Castellers de Barcelona

El desplaçament mobilitzarà prop de 200 persones i, com a particularitat, es farà íntegrament en transport públic. Ha estat possible gràcies a un acord amb l’oficina de Turisme de Suïssa a Barcelona. La gira també compta amb el suport de la cooperativa ètica de telecomunicacions Som Connexió i de la tecnològica barcelonina ILovePDF, socis estratègics de l’aventura.

****

Fotografia principal | Castellers de Barcelona

NO T'ASSABENTIS L'ÚLTIM!

Subscriu-te a la newsletter mensual del Clotenc per als que estimen el seu barri.

No pateixis per l'spam! És una newsletter mensual

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Últimes notícies

Contacta'ns

redaccio@elclotenc.com

676464104

Últimes notícies

Associats a