L’Associació de Famílies d’Alumnes (AFA) de l’Escola dels Jesuïtes del Clot ha decidit fer un pas endavant i obrir a la resta d’escoles del barri el cicle de xerrades que fins ara organitzava de portes endins. El canvi arrencarà el curs vinent i vol convertir aquestes sessions en un punt de trobada per a tota la comunitat educativa del Clot-Camp de l’Arpa.
La iniciativa neix de l’èxit d’una prova pilot. Aquest curs, l’AFA va portar el neurocientífic David Bueno per parlar sobre el cervell adolescent i la xerrada (aleshores oberta a altres centres) va reunir més de 300 persones. «Aprofitant que tenim un teatre gran, vam decidir obrir-ho i va ser una bona trobada amb les escoles del barri», resumeix la Marta Turmo, membre de la junta de l’AFA.

Un cicle de tres xerrades, una per trimestre
De cara al pròxim curs hi ha previstes tres xerrades, repartides aproximadament per trimestres. La primera tractarà el racisme; la segona, els trastorns de la conducta alimentària, amb la col·laboració d’una mare de l’escola vinculada a una entitat especialitzada en aquest àmbit; i la tercera estarà dedicada a l’educació afectivosexual. Les sessions s’impulsen des de la comissió de Coeducació, una de les comissions en què s’organitza l’entitat.
Per a les xerrades obertes al barri està previst demanar una petita aportació, sempre d’imports molt simbòlics. El registre dels assistents es farà a través d’una nova plataforma (afaescolaclot.info) creada per un pare de l’escola que col·labora amb l’AFA.
